1. HABERLER

  2. DÜNYA

  3. Ofcom Rus kanalının iki yayınının tarafsız olmadığı sonucuna vardı
Ofcom Rus kanalının iki yayınının tarafsız olmadığı sonucuna vardı

Ofcom Rus kanalının iki yayınının tarafsız olmadığı sonucuna vardı

İngiliz medya denetim kuruluşu Ofcom, Rus televizyon kanalı RT'nin yayınladığı Türkiye aleyhindeki iki yayının tarafsız olmadığı sonucuna vardı.

A+A-

İngiliz medya denetim kuruluşu Ofcom, İngiltere'de de yayın yapan Rus televizyon kanalı RT'nin Türkiye aleyhindeki iki yayınının, tarafsız olmadığı sonucuna vardı.

Ofcom, geçen Nisan ayında, Kremlin destekli televizyon kanalı RT’de yayınlanan "Yeraltına inmek (Going Underground)" adlı programın iki bölümüyle ilgili başlattığı incelemede, Türkiye'ye ilişkin bu bölümlerin tarafsız olmadığı sonucuna varıldığını bildirdi.

İnceleme kapsamında RT, Türkiye-Rusya arasındaki diplomatik gerginlik nedeniyle Türk hükümetinden bir temsilcinin programa katılmasının ikna edemedikleri argümanını savunurken, Ofcom RT'nin savunmasının kabul edilmediğini aktardı.

Ofcom'dan karara ilişkin AA muhabirine yapılan açıklamada, "Bu programlar, uygun bir alternatif bakış açısı olmaksızın, Türkiye hükümetiyle ilgili hayli eleştirel görüşlerin yayınlanmasının ardından, tarafsızlık nedeniyle kurallarımızı ihlal etti. RT'nin, Türkiye hükümetinin özellikle Türkiye'de, Kürt toplumuna karşı soykırım yürüttüğü ve DAEŞ'i desteklediğine dair suçlamalarla mücadele için bakış açısı sağlayamadığı iddiasına razı olmadık." ifadesine yer verildi.

İngiliz medya kurallarında yayıncıların programlarında, "Uygun tarafsızlığı" göstermeleri isteniyor.

HABERE YORUM KAT