Ömer Kocabaş

Kurban Bayram'ında kafamıza takılanlar

Ömer Kocabaş

Kurban Bayram’ında memleketimizdeydik. Allah kabul etsin kurbanımızı kestik. Bayram öncesinde mezarlık ziyaretimizi yaptık. Bayramda eş, dost, akraba ziyaretlerinde bulunduk. Elimizden geldiğince geleneğe uygun bir bayram geçirip, çocuklarımıza örnek olmaya çalıştık. Serde gazetecilik olduğundan bayram sürecinde kafamıza takılan bazı şeyleri biraz eleştirel bir gözle kaleme aldık. Umarız ilgili yerlere ulaşır…

Allah kabul etsin, kurbanlarımızı uzun zamandır Saraçoğlu bölgesinde kesiyoruz. Kesimin ardından iri parçalara bölünmüş kurbanımızı bölgeye çok uzak olmayan Karaaslan piknik bahçesine götürüp akşama kadar ince işçilikle doğruyorduk. Eve getirdiğimiz kurbanlık et buzdolabına girecek şekle geliyordu. Karaaslan piknik bahçesi kısmını geçmiş zamanla anlattım çünkü bu yıl bahçeye giremedik. Karatay Belediyemizin aldığı kararla bu yıl bahçeye kurban etiyle girilmesi yasaklanmış, güvenlik kapıda uyarı yapıp geri döndürdü.

Pandemiden sonra kurumların kafasına göre yasak kararı alması bir moda hâline geldi. Uğraşmamak için yasak deyip geçiyorlar. Şimdi belediye yetkililerine sorsak, “insanlar etlerin, kemiklerin kalıntılarını toplamayıp çevreyi kirletiyor, etrafa kan bulaşıyor yıkamıyorlar” falan diyeceklerdir. Haklılar da, bunu yapan kendini bilmez bir azınlık elbette var. Fakat bu kendini bilmez azınlık nedeniyle yıllardır bizim için bir gelenek hâline gelen şeyden neden mahrum oluyoruz. Biz elimizden geldiğince bulunduğumuz yerin temizliğini sağlıyoruz. Zaten orada canlı hayvan kesilmiyor, işkembe falan getirmekte imkânsız. Temizlik kısmı kolay, yapmayan elbette yapmaz o ayrı. Lakin çoluk çocuk parkta vakit geçirirken bizde açık havada keyifli bir şekilde kurbanımızı kaldırabiliyorduk. Belediye yetkilileri önlem almak yerine “yassah hemşerim” kolaycılığına kaçmış.

Güvenlik görevlileri zaten golf arabalarıyla parkı rutin bir şekilde dolaşıyor. Yanına birkaç zabıta görevlendirilse ve sık sık anons yapılarak ilgili kanun maddesi gereğince çevreyi kirletenlere zabıta tarafından bilmem kaç bin lira ceza kesilecek denilse ortada bir sorun kalmaz. Uçurulacak birkaç dron kamera bile caydırıcı olur. İşin büyük bir kısmı halledilir.  Halledilir ama zahmetli iş(!) Bayram günü oraya üç, beş zabıtayı görevlendireceksin, güvenliğin sayısı artıracaksın falan kim uğraşacak. Yasak dersin olur biter, vatandaşta ne hâli varsa görsün. Bu kendini bilmez azınlığı referans alacak olursak mangalın da tamamen yasaklanması lazım. Adam yediği tavuğun kemiğini toplayıp çöpe atmaktan aciz. Belediyelerimiz o zaman her yerde mangalı da yasaklasın. Bu azınlık çimlerin üzerinde çekirdek çitleyen, içeceğinin kutusunu çöpe atmaya erinen tipleri de barındırıyor. En iyisi belediyelerimiz park ve bahçeleri tamamen kapatsın.

Karatay Belediyemiz yaptığı hizmetlerle, oluşturduğu yeşil alanlarla ülkemize örnek bir belediye. Çoğu zaman hizmetlerini övdüğümüzden içimiz rahat. Niyetimiz üzüm yemek. Umarız gelecek yıl bu saçma yasak kararından geri adım atılır. Bir şey iyi niyetle yapılmak istenirse gereken önlem kolayca alınır. Yapılmak istenmeyip de bahane bulmaya kalınırsa o da kolayca bulunur. Fakat bu tarz küçük bahaneler mide bulandırır, yapılan onca hizmete gölge düşürür. Bu konuda vatandaşın lehine gereken adımın atılacağına inanıyorum.

Bayramda Konya’da ulaşım bayramın ilk günü ücretsiz, diğer günler ise yüzde 50 indirimliydi. İstanbul ve Ankara başta olmak üzere birçok şehirde bayramın tamamında ulaşım ücretsizken Türkiye’de neredeyse en ucuz ulaşım hizmeti veren Konya için bu olumsuz bir imaj oluşturdu. Şehir dışından gelenlerin şaşırdıklarına bizzat şahidiz. Ulaşım ücreti derken unutmadan şunu da belirteyim; Kredi kartımı yenilerken boykot ettiğimiz VISA yerine yerli TROY’u tercih etmiştim. Fakat tramvaya binerken kartım okumadı. Vatman kartımın TROY olup olmadığını sordu. Meğerse tramvayların içerisindeki cihazlarda TROY alt yapılı kredi kartları kullanılamıyormuş. 

Daha önce VISA kullanırken böyle bir sorun yaşamamıştım. Ayaküstü borçlandık. Sorun TROY’da mı yoksa Konya Büyükşehir Belediyemizin ulaşım ödeme sisteminde mi bilemiyorum. Fakat iki kurumun yetkililerinin bir araya gelip buna bir çözüm bulmaları şart. İnsanlar paramız ülkemizde kalsın diye yerli kredi kartı ödeme sistemini tercih ederken mağdur edilmemeli. Yoksa iki gün sonra tekrar eski alışkanlıklara geri dönülür. 

Bir bayramı daha böylece geride bıraktık. Seneye ne olur Allah bilir. Geçmiş mübarek Kurban Bayram’ınızı tekrar tebrik ederim, inşallah ailemiz, çoluk çocuğumuzla nicelerine sağlıklı bir şeklide kavuşuruz…

Yazarın Diğer Yazıları